Blog

Każda sylwetka jest dla każdego
16 lutego

Każda sylwetka jest dla każdego

      Wiele portali internetowych zalewa nas informacjami o dziwnych pojęciach lub różnych wymyślnych treningach i ćwiczeniach. Myślę, że warto rozpocząć od podstaw. Czyli jak tak naprawdę rozpocząć przygodę

z aktywnością fizyczną. Naszym zdaniem nie dieta i trening są najważniejsze. Brzmi dość zaskakująco, ale taka prawda.

      Pierwszym aspektem, nad którym trzeba popracować jest głowa i podejście mentalne. Chociaż byś miał najlepszy na świecie trening i dietę, to nie utrzymasz długotrwałych efektów bez odpowiednich przekonań oraz motywacji. Dlatego na pierwszym miejscu stawiamy podejście nie tylko do samego treningu, ale do całościowej zmiany nawyków.

      Zmiana zachowań nie zachodzi w 1 czy 3 dni. Musisz wypracować konkretne nawyki, by osiągnąć dane efekty. Sylwetka jest dostępna dla każdego, tylko jedni mają motywację, a inni ją tracą.

      Drugim aspektem dobrej sylwetki jest oczywiście dieta. Dobrze zbilansowana, pełna makro i mikro składników. W zależności od celu, program odżywiania jest inny. Warto skonsultować się z kimś, kto zna zasady odżywiania. Nie radzimy słuchać wszystkich osób z internetu czy Youtuba. Dlaczego? A to dlatego, że każdy ma inny organizm. Wielokrotnie można zaobserwować sytuację, w której osobom początkującym zaleca się kupno wielu odżywek. Trzeba pamiętać, że rozsądek i zdrowie przede wszystkim.

     Jak wiadomo, trzecią pozycję zajmuje szeroko pojęty trening. Jaki trening wybrać? Jakie obciążenie? Jaka intensywność? W tej sytuacji przydałaby się rada specjalisty. Początek aktywnej drogi jest niezwykle istotny. Jeżeli decydujemy się na jakieś ćwiczenia, zalecamy skonsultować się z osobami, które te ćwiczenia potrafią wykonywać. Nie ma nic gorszego od nauczenia się złego wzorca ruchowego. Konsekwencje niepoprawnego wykonywania danych ćwiczeń mogą prowadzić do delikatnych asymetrii, bólu, a nawet do operacji.

 

Jak ustrzec się przed błędami?


1. Przed treningiem zjedz posiłek bogaty w węglowodany.
2. Zadbaj o dobrą rozgrzewkę przed ćwiczeniami.
3. Nawadniaj się przez cały dzień.
4. Naucz się techniki wykonywania danego ćwiczenia.
5. Nie zaczynaj od dużych ciężarów "bo inni mają duże".
6. Rozciągaj się po sesji treningowej.
7. Po treningu zjedz posiłek bogaty w węglowodany i białko.
8. Nie ćwicz codziennie, pamiętaj o regeneracji.
9. Słuchaj mądrych ludzi, nie wstydź się pytać jeśli czegoś nie wiesz.
10. Powodzenia, dasz radę! :D

 

Ćwicz dla zdrowia, a nie kalectwa.

 

Zrób to dla siebie!

 

Fit Elita
Trener, Coach
Mikołaj Barc

Szybki kontakt

+48 511 919 801

mikolaj@fitelita.pl